lördag 31 juli 2010

Efter Leklägret - Från en förstaårsdeltagare

Nu har det gått några dagar sen mitt första lekläger någonsin var över. Under de nästan två veckor vi var på lägret har jag lärt mig väldigt mycket om utvecklingsstörda, andra människor i min omgivning och även om mig själv.

Innan lägret skulle jag tittat snett mot en utvecklingsstörd person. Nu efteråt kommer jag att se på ett annat sätt på en utvecklingsstörd person när jag möter någon.

En annan sak som var riktigt bra var gemenskapen. Första dagen kände man sig välkommen och det blev absolut inte sämre länre fram under lägret. De aktiviteter som anordnades för alla funktionärer på kvällarna var helt suveräna.

Jag ångrar inte en sekund att jag åkte på lägret och ska försöka åka nästa år igen. Om jag inte kan delta hela lägret kommer jag och hälsar på.

/Martin Sylvan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar